تولید کننده محترم، کپی کردن، جعل، سرقت و جرم است!

تا بحال شلوار جین دیزل، کفش پرادا، کیف گوچی، عینک روبرتو کاوالی و پیراهن بربریز داشته اید؟؟؟ در ایران همه اینهایی که گفتم رو میشه با صد و ده بیست هزار تومان خرید، در حالیکه همین اجناس در یک فروشگاه اروپایی 3500 یورویی هزینه خواهند داشت! این تفاوت مختصر (40 برابر!) فقط ناشی از تفاوت در کیفیت و هزینه های تمام شده و تفاوت مالیات یک فروشگاه اروپایی با نمونه ایرانی اش نیست. بلکه عمده آن به خاطر برند و هزینه های ساختن یک برند است. تولید یک شلوار و زدن مارک خارجی بر روی آن در اقتصاد امروز جهانی جرم محسوب می شود. در همین رابطه پنجمین کنگره جهانی جعل و سرقت در شهر نیومکزیکو کشور مکزیک برگزار می شود. البته محور اصلی این همایش، بررسی علل جریان رو به رشد جعل در امریکای مرکزی، جنوبی و کشور مکزیک است. کشورهای امریکای لاتین اخیراً با صعود ناگهانی و حجم بالای تجارت کالاهای جعلی مواجه شده اند و در نتیجه دو زمینه اصلی تولید با هدف صادرات و واردات برای فروش منطقه ای با بحران های اقتصادی و سیاسی بسیاری همراه گشته است که علت اصلی آن را می توان در دو عامل کم اثر بودن اختیارات اجرایی و ناگزیری تولید کننده های داخلی از رقابت با کالاهای چینی و غیره که جعل یکی از روش های افزایش فروش آنها محسوی می شود، دانست. کنگره جهانی جعل و سرقت، مجمع بین المللی بزرگی در طرح استراتژی های کاربردی توسعه است و به بررسی چالش ها و مسائل مشترک جهانی در زمینه جعل و سرقت می پردازد.
به گزارش اتاق بازرگانی بین المللی ICC، این همایش با همکاری سازمان جهانی مالکیت فکری، پلیس بین الملل اینترپل و سازمان گمرک جهانی برگزار می شود. هدف اصلی از برپایی این همایش، تقویت مشارکت بین المللی و گسترش همکاری ها میان دولت ها، سیاستگذاران، فعالان کسب و کار و حقوقدانان است. بالغ بر 1000 شرکت کننده با حمایت دولت مکزیک در این کنگره شرکت می کنند که بویژه می توان به ح ضور مقامات دولتی، قضات، سازمان های غیر دولتی، سران کسب و کار جهانی و گروه های صنعتی، اشاره کرد.
تداوم جریان رو به گسترش جعل و سرقت در سراسر جهان، تهدیدی جدی به امنیت کشورها است و سبب محدودیت توسعه اقتصادی، کاهش درآمدهای دولتی و آسیب به فضای کسب و کار و اعتبارات تجاری می گردد. این فعالیت های غیر مجاز به تدریج در تمامی بخش های صنعتی رسوخ کرده است و بیش از همه می توان به آسیب وارده به روند حمایت از حقوق مالکیت فکری اشاره کرد که سرمایه گذاری و نوآوری را از بین می برد و فعالیت مثبت این عرصه را بی نتیجه می گذارد.
در این میان همونطوری که گفتم مشکل عمده دو مساله است:
اول اینکه چگونه ضمانت اجرایی مناسبی میشه برای این مبارزه با این معضل گذاشت و روابط ضعیف تجاری و حقوقی بین المللی بین کشور های پیشرفته و جهان سوم چگونه قابلیت انعطاف به توافقهای حقوقی شرکت ها می دهد؟ ضمن اینکه اصلا بعضی کشور ها حقوق مالکیت های معنوی را دغدغه خود نمی بینند!!
دوم اینکه کشور های تولید کننده چگونه می توانند به تولیدکننده های متوسط و کوچک قابلیت رقابت با برند خودشان با اجناس کم کیفیت ولی با برند های قدرتمند دروغین را بدهند؟ مثلا شما شلوار لیوایز تقلبی می خرید یا پاتن جامه؟ تبلیغات یک پاسخ است، ولی قطعا مساله اول به نوعی علت بروز مشکل دوم نیز هست.

/ 7 نظر / 22 بازدید
امیر حسین

میگم که تو اینقدر وقت میذاری مطالب به این خوبی مینویسی، اینارو تو روزنامه ها هم میدی چاپ کنن؟ یه موقعی اعتماد ملی مینوشتی، الان چی؟

پارسا فاتحی

تازه پی بردین اون لباس هایی که خریدی اصل نبودن عماد جان [نیشخند] بعد هم روایتی هست که میگن اگه برند ماله کفار باشه میشه هر بلایی سرش آورد[زبان]

محتشمی

سلام و ارادت مثل همیشه حق با شماست [لبخند][گل] برقرار باشید

حسین

سلام.خسته نباشی.یه نیم نگاهی به مطالبتون انداختم.ولی چرا دیر به دیر آن میکنید

حسین

راستی منم یه یه وبلاگ اقتصادی دارم که توش مقالات خودم یا دوستان رو که برام ارسال میکنند رو توش قرار میدم. اگر راغب باشید میتونیم همدیگر رو لینک کنیم . موفق و پیروز باشید[خداحافظ]

لطفی

سلام وبلاگ جالبی داری به من هم سر بزن

حمید تهرانی

با سلام و احترام لطفا" سایت CRMROOM را با عنوان اتاق مدیریت ارتباط با مشتری درج نمایید سپس اطلاع داده تا لینک شما نیز درج گردد با تشکر مدیریت سایت www.crmroom.com